image/svg+xml
image/svg+xml

Erken Çocukluk Döneminde Çocuk Eğitim Modülünün Geliştirilmesi Kapsamında Pilot Uygulama Tamamlandı

TÜBİTAK tarafından desteklenen ve yürütücülüğünü [Yürütücünün Adı]’nın yaptığı “Erken Çocukluk Döneminde Çocuk, Öğretmen ve Ebeveyn Afet Dayanıklılığı Eğitim Modülünün Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi” başlıklı 1001 proje kapsamında önemli bir aşama başarıyla tamamlandı. Proje ekibi, Çocuk Afet Dayanıklılığı Eğitim Modülünün geliştirilmesine yönelik pilot uygulamayı gerçekleştirdi.

Pilot uygulama sürecinde, afetlere hazırlık ve müdahale konularında çocukların bilişsel, duygusal ve sosyal dayanıklılığını geliştirmeye yönelik çeşitli tematik içerikler test edildi. Bu kapsamda:

  • STEAM-D (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat, Matematik + Afet) temelli etkinlikler,

  • Sanat ve yaratıcı drama uygulamaları,

  • İlk yardım eğitimi temelli çocuk etkinlikleri,

  • Psikolojik sağlamlık geliştirici grup etkinlikleri,

  • Dijital öyküler ile afet bilinci kazandırmaya yönelik içerikler

modülün temel bileşenleri olarak çocuklarla uygulandı ve değerlendirildi. Tüm içerikler, afetler teması etrafında yapılandırıldı.

Pilot uygulamanın başarıyla tamamlanmasında büyük katkı sunan Bartın Ağdacı Anaokulu yönetimine ve özverili okul öncesi öğretmenlerine proje ekibi tarafından içten teşekkürler iletildi.

Proje ekibi, elde edilen bulgular ışığında eğitim modülünü nihai hale getirmek üzere düzenli aralıklarla toplantılar gerçekleştirmekte ve geniş çaplı uygulama süreci için hazırlıklarını sürdürmektedir.

Disiplinlerarası bir yaklaşımla yürütülen bu proje, afetlere karşı dirençli nesiller yetiştirmeyi amaçlamakta ve erken çocukluk döneminde afet bilincinin geliştirilmesine yönelik özgün bir eğitim modeli sunmaktadır.

Proje ile ilgili gelişmeler kamuoyu ile paylaşılmaya devam edecektir.